Savi Etsi Fliegender Zirkus, osa 3.
Niisiis, valimised on ukse ees, et mitte öelda "IDkaardiga tehtud". Tulemused aga pole veel kaugeltki selged, sestap on tagumine aeg viimased ennustused kirja panna.
Valimised võidab kesk (KE). Miks? Mitte selle pärast, et Ets lubab pudrumägesid kokku - seda teevad lõpeks kõik erakonnad või üldse mõnel subjektiivsel põhjusel. Asjalood on märksa proosalisemad. Alustada võiks sellest, et kaks korda järjest Ets kaotada ei kavatse ja kuna ta on piltlikult öeldes pandud tagaajaja rolli, siis on näha, et KE on oma kodutöö kõvasti ära teinud - keski tuleb uksest ja aknast, trollis, bussis, trammis , kaubakeskuses ja ka pahaaimamatult pargis jalutades. Strateegilisest vaatepunktist on KE reklaamikampaania mäekõrguselt teistest üle. Umbes nagu Neumannova võit Sapporo 10km-s. Lühidalt kokku võttes on KE toonud poliitikasse kõige jõulisemal moel looduse halastamatud reeglid - eat or be eaten. Ja kui natuke mõelda, siis on lihtne jälgida, kuidas see mõtteviis on tulnud ärist ja ennast poliitilises sõnnikuhunnikus väetunud pinnal (eba)meeldivalt õide puhkenud. Kui poliitikas kasutatakse stampväljendit JOKK, siis äris tähendab suurimate kasumite teenimine enamasti alati kellelgi väiksemal ja nõrgemal naha üle kõrvade tõmbamine ning seadused ongi välja mõeldud väetimate kaitseks. Iseenesest võiks diskuteerida, kas maksumaksja raha oma huvides ekspluateerimine on eetiline (võrdluseks, sama nähtust äris - juhtkonna ja aktsionäride huvide vastandumine tuntakse kui agendikonflikti) - ei saa ju maksumaksa aktsionäri kombel investeeringut/kodumaad vahetada (sellele nähtusele apelleerib SDE, aga sellest aru saamine on ilmselt vaid loetud kõrgema haridusega isikute pärusmaa). Aga tagasi KE juurde - agressiivne marketing: kõikvõimalik nänn a la musta etsu kaardid, konkreetne "tehtud" ja üsna ärritav meediakampaania, erineva kujunduse ja sõnumiga klipid, kõikvõimalike sündmuste enda nimele kirjutamine on teinud keski meediakampaania selliseks, millest teab peaaegu iga inimene - see ei jäta kedagi külmaks ja see on põhiline, sest negatiivne reklaam on selgelt parem kui see mis on poliitiliselt korrektne - tulemus: KE on tugevalt igal pool kõneaineks. Kui mingitel eelmistel valimistel tuli reform välja oma kondoomidega, siis seekord on raske leida ühegi erakonna kampaanias midagi, mis ei kuuluks ka keski arsenali. - ja arvate, et marketing ei tööta? :D :D - lillad lehmad peavad veel ootama: täna töötab lausmarketing ida-euroopas veel nagu nuga lõikab sulavõid; vbl mõnel õnnestus näha seda filmi siin.
ka teine koht on reformil kotis. põhimõtteliselt on tegemist erakonnaga, kelle pärusmaaks pärast liidrite lahkumist on keskile vastandumine valimiste eelsel aastaajal (muide, viimased keski ja reformi reklaamid on nagu kaks tilka vett, kas pole :) , reaasuses on reform ikkagi etsi kannupois, rääkigu RE mida tahes - nimetage üks asi, millega RE omal käel on viimase nelja aasta jooksul hakkama saanud? ansipil on suu iga kord paksu emmmi täis kui tuleb koalitsioonikaaslaste kohta midagi öelda. ilmselt nii selgrootut peaministrit polegi veel Eestil olnud. see selleks. RE on teinud ka mõned olulised stateegilised möödalaskmised. Esiteks tulistas RE jalga kui proovib oma segmendist (jõukamad / ettevõtjad - keda by definition on vähem) liikuda alumistesse (suurematesse) segmentidesse, et ka neile meelepärased olla ja sestap turuosa suurendada. Analoogiana võiks siin tuua Mercedes Benzi turuletulekut A klassi munakujulise autoga. tulemus? mersu on rahvaauto jaoks liiga kallis ja prestiiziotsijate jaoks liiga pläss. sama on ka RE puhul - pole võimalik sama brändi alt olla meelepärane nii suurärimehele kui pensionärile. võrdluseks - KE seda muret pole, nemad alustasid suurimast potentsiaalsest grupist ja neil puudub vajadus minna reformi õuele mõnda häält püüdma. RE kannupoisi rolli näitab ilmekalt Laari-Savisaare gigantide heitlus, kuhu ei peetud vajalikuks reformi isegi kutsuda :D
Tõsi on see, et rahaliit on ennast nurka mänginud ja eelmistel kordadel neid valinute hääled lähevad pigem keskile. sellele vaatamata on rahaliidus mõned häälepüüdjad ja ilmselt 3-4 inimese häältega saadakse üle 5% künnise, mis reaalselt tähendab 6-7 kohta riigikogus. rahvaliidu kampaania on ka hale koopia keski ideedest, seda juba k-kohukese aegadest peale.
IRLi probleem on muidugi res publica või mis iganes sellest järgi on. ja selge on see, et hulgad RP valijad on piisavalt pettunud, et uuesti sama reha otsa astuda ja IRLi valida. Samuti mökutamine liidri valimisega ja muud sisesed võimuvõitlused. IRLi pluss on muidugi eristumine kõigi teiste rahajagamise kampaaniatest, aga praeguses situatsioonis, kus kõik buumib ja raha tuleb ja annab võimaluse endale palju asju soetada on rahale vastandumine sama väikse efektiga nagu kindlustuse müük enne maja maha põlemist.
SDEl on lihtsalt VÄGA HALB kampaania. ma küll ei tea, kes on nende meediaagentuur, aga nii halba/jõuetut valimiskampaaniat on lihtsalt raske välja mõelda. isegi lihtsalt plankude näopiltidega täis kleepimine oleks olnud parem. ei, isegi villu reiljani maadevahetamise kampaania on parem reklaam kui terve SDE meediaplaan. tõsiselt. ma ei suuda meenutada ühtegi SDE telereklaami, rääkimata millestki muust. halb halb halb. ma ei imestaks, kui nad lõpuks vähem kohti saavad kui rahaliit.
No ja siis on muidugi rohelised. ilmselgelt on neil head mõtted, ainuke probleem on, et need mõtted on naiivsed, nagu uustulnukale kohane. küll oleks tore, kui neid saaks ellu viia, aga reaalsus on ikkagi see, et suured ja rahakad erakonnad on oma toetajatega käsist ja jalust seotud ja sestap on nende ühine huvi kõigele, mis neid huvisid rikuks jalg taha panna. mõistagi on valija uustulnukate suhtes 10x ettevaatlikum kui 4a tagasi ja sestap jääb ainult loota, et rohelised liiga palju kohti ei saa - siis jõuavad opositsioonis olles karastuda ja enne oksa tõmbamist piisavalt paksu naha selga kasvatada. no eks näis.
Seega jääb ainult mängurõõm ennustamisest, kas KE+RE intsestabielus on kohta kolmandale või mitte. Ainuke, mis meid võib päästa on rahvaliidu joone alla jäämine millele lisandub KeRe napikas ja suurem majanduslangus, mis lõpuks KeRe eesti eduillusiooni, mida nad kui armunud üksteisele sosistades on tõotanud lõpuks maa peale tagasi toob.
ennustus: KE 36; RE 25; IRL 16; Roh 10; SDE 8; RL 6
Loe ka Savi Etsi Lendav Tsirkus 2, Savi Etsi Lendav Tsirkus
Valimised võidab kesk (KE). Miks? Mitte selle pärast, et Ets lubab pudrumägesid kokku - seda teevad lõpeks kõik erakonnad või üldse mõnel subjektiivsel põhjusel. Asjalood on märksa proosalisemad. Alustada võiks sellest, et kaks korda järjest Ets kaotada ei kavatse ja kuna ta on piltlikult öeldes pandud tagaajaja rolli, siis on näha, et KE on oma kodutöö kõvasti ära teinud - keski tuleb uksest ja aknast, trollis, bussis, trammis , kaubakeskuses ja ka pahaaimamatult pargis jalutades. Strateegilisest vaatepunktist on KE reklaamikampaania mäekõrguselt teistest üle. Umbes nagu Neumannova võit Sapporo 10km-s. Lühidalt kokku võttes on KE toonud poliitikasse kõige jõulisemal moel looduse halastamatud reeglid - eat or be eaten. Ja kui natuke mõelda, siis on lihtne jälgida, kuidas see mõtteviis on tulnud ärist ja ennast poliitilises sõnnikuhunnikus väetunud pinnal (eba)meeldivalt õide puhkenud. Kui poliitikas kasutatakse stampväljendit JOKK, siis äris tähendab suurimate kasumite teenimine enamasti alati kellelgi väiksemal ja nõrgemal naha üle kõrvade tõmbamine ning seadused ongi välja mõeldud väetimate kaitseks. Iseenesest võiks diskuteerida, kas maksumaksja raha oma huvides ekspluateerimine on eetiline (võrdluseks, sama nähtust äris - juhtkonna ja aktsionäride huvide vastandumine tuntakse kui agendikonflikti) - ei saa ju maksumaksa aktsionäri kombel investeeringut/kodumaad vahetada (sellele nähtusele apelleerib SDE, aga sellest aru saamine on ilmselt vaid loetud kõrgema haridusega isikute pärusmaa). Aga tagasi KE juurde - agressiivne marketing: kõikvõimalik nänn a la musta etsu kaardid, konkreetne "tehtud" ja üsna ärritav meediakampaania, erineva kujunduse ja sõnumiga klipid, kõikvõimalike sündmuste enda nimele kirjutamine on teinud keski meediakampaania selliseks, millest teab peaaegu iga inimene - see ei jäta kedagi külmaks ja see on põhiline, sest negatiivne reklaam on selgelt parem kui see mis on poliitiliselt korrektne - tulemus: KE on tugevalt igal pool kõneaineks. Kui mingitel eelmistel valimistel tuli reform välja oma kondoomidega, siis seekord on raske leida ühegi erakonna kampaanias midagi, mis ei kuuluks ka keski arsenali. - ja arvate, et marketing ei tööta? :D :D - lillad lehmad peavad veel ootama: täna töötab lausmarketing ida-euroopas veel nagu nuga lõikab sulavõid; vbl mõnel õnnestus näha seda filmi siin.
ka teine koht on reformil kotis. põhimõtteliselt on tegemist erakonnaga, kelle pärusmaaks pärast liidrite lahkumist on keskile vastandumine valimiste eelsel aastaajal (muide, viimased keski ja reformi reklaamid on nagu kaks tilka vett, kas pole :) , reaasuses on reform ikkagi etsi kannupois, rääkigu RE mida tahes - nimetage üks asi, millega RE omal käel on viimase nelja aasta jooksul hakkama saanud? ansipil on suu iga kord paksu emmmi täis kui tuleb koalitsioonikaaslaste kohta midagi öelda. ilmselt nii selgrootut peaministrit polegi veel Eestil olnud. see selleks. RE on teinud ka mõned olulised stateegilised möödalaskmised. Esiteks tulistas RE jalga kui proovib oma segmendist (jõukamad / ettevõtjad - keda by definition on vähem) liikuda alumistesse (suurematesse) segmentidesse, et ka neile meelepärased olla ja sestap turuosa suurendada. Analoogiana võiks siin tuua Mercedes Benzi turuletulekut A klassi munakujulise autoga. tulemus? mersu on rahvaauto jaoks liiga kallis ja prestiiziotsijate jaoks liiga pläss. sama on ka RE puhul - pole võimalik sama brändi alt olla meelepärane nii suurärimehele kui pensionärile. võrdluseks - KE seda muret pole, nemad alustasid suurimast potentsiaalsest grupist ja neil puudub vajadus minna reformi õuele mõnda häält püüdma. RE kannupoisi rolli näitab ilmekalt Laari-Savisaare gigantide heitlus, kuhu ei peetud vajalikuks reformi isegi kutsuda :D
Tõsi on see, et rahaliit on ennast nurka mänginud ja eelmistel kordadel neid valinute hääled lähevad pigem keskile. sellele vaatamata on rahaliidus mõned häälepüüdjad ja ilmselt 3-4 inimese häältega saadakse üle 5% künnise, mis reaalselt tähendab 6-7 kohta riigikogus. rahvaliidu kampaania on ka hale koopia keski ideedest, seda juba k-kohukese aegadest peale.
IRLi probleem on muidugi res publica või mis iganes sellest järgi on. ja selge on see, et hulgad RP valijad on piisavalt pettunud, et uuesti sama reha otsa astuda ja IRLi valida. Samuti mökutamine liidri valimisega ja muud sisesed võimuvõitlused. IRLi pluss on muidugi eristumine kõigi teiste rahajagamise kampaaniatest, aga praeguses situatsioonis, kus kõik buumib ja raha tuleb ja annab võimaluse endale palju asju soetada on rahale vastandumine sama väikse efektiga nagu kindlustuse müük enne maja maha põlemist.
SDEl on lihtsalt VÄGA HALB kampaania. ma küll ei tea, kes on nende meediaagentuur, aga nii halba/jõuetut valimiskampaaniat on lihtsalt raske välja mõelda. isegi lihtsalt plankude näopiltidega täis kleepimine oleks olnud parem. ei, isegi villu reiljani maadevahetamise kampaania on parem reklaam kui terve SDE meediaplaan. tõsiselt. ma ei suuda meenutada ühtegi SDE telereklaami, rääkimata millestki muust. halb halb halb. ma ei imestaks, kui nad lõpuks vähem kohti saavad kui rahaliit.
No ja siis on muidugi rohelised. ilmselgelt on neil head mõtted, ainuke probleem on, et need mõtted on naiivsed, nagu uustulnukale kohane. küll oleks tore, kui neid saaks ellu viia, aga reaalsus on ikkagi see, et suured ja rahakad erakonnad on oma toetajatega käsist ja jalust seotud ja sestap on nende ühine huvi kõigele, mis neid huvisid rikuks jalg taha panna. mõistagi on valija uustulnukate suhtes 10x ettevaatlikum kui 4a tagasi ja sestap jääb ainult loota, et rohelised liiga palju kohti ei saa - siis jõuavad opositsioonis olles karastuda ja enne oksa tõmbamist piisavalt paksu naha selga kasvatada. no eks näis.
Seega jääb ainult mängurõõm ennustamisest, kas KE+RE intsestabielus on kohta kolmandale või mitte. Ainuke, mis meid võib päästa on rahvaliidu joone alla jäämine millele lisandub KeRe napikas ja suurem majanduslangus, mis lõpuks KeRe eesti eduillusiooni, mida nad kui armunud üksteisele sosistades on tõotanud lõpuks maa peale tagasi toob.
ennustus: KE 36; RE 25; IRL 16; Roh 10; SDE 8; RL 6
Loe ka Savi Etsi Lendav Tsirkus 2, Savi Etsi Lendav Tsirkus
Kommentaarid