maadevahetamine ei ole normaalne, aga on JOKK
et mitte lihtsalt lahmida nagu tavaks, võtsin härjal sarvist siit ja siis kohe veel siit ka.
nii. vaatame kuidas seaduses kirjas on:
§ 19. Kaitstavat loodusobjekti sisaldava kinnisasja vahetamine
(2) ...
(3) Kinnisasjad vahetatakse väärtuse alusel. Arvestades vahetatava kinnisasja erilist ökoloogilist väärtust, võib Vabariigi Valitsuse nõusolekul eraõiguslikule isikule üleandmisele kuuluva kinnisasja harilik väärtus olla suurem riigile üleantava kinnisasja harilikust väärtusest.
(4) Kinnisasja vahetamist on õigus algatada kinnisasja omanikul, kaitstava loodusobjekti valitsejal või keskkonnaministril. Kinnisasja vahetamise otsustab keskkonnaminister. Kinnisasja vahetamisega seotud kulud kannab riik.
nii. minumeelest on selge, et ministril pole siit kuhugi pageda. aga edasi: otsime üles vastava valitsuse määruse (Ptk 3):
§ 16. Maatüki väärtuse määramise alused
(1) Maatüki väärtus, välja arvatud metsaga maatüki väärtus, määratakse tehingute võrdlemise meetodil, leides hinnatava objekti väärtuse hinnatava objektiga sarnaste objektidega sooritatud tehingute hindade põhjal. Tehinguhindadena käsitatakse ainult neid ostu-müügitehingute hindu, mis peegeldavad hindamise hetkele vastavat turusituatsiooni.
(2) Vahetusmaa väärtuse määramisel võetakse arvesse planeeringutest, sihtotstarbe muutumisest ja ehitustegevusest tulenevat väärtuse võimalikku muutumist tulevikus.
(3) Maatüki väärtuse määramisel arvestatakse asjaõigustega, mida nende olemuse tõttu ei ole võimalik vahetusmaale üle kanda või kinnistusraamatust kustutada (servituudid, naabrusõigused jms), samuti seadusest tulenevate kinnisasja kitsendustega, välja arvatud «Looduskaitseseadusest» tulenevad kaitstava loodusobjektiga seotud kitsendused.
nii. siit loeb välja, et tuleb kasutada turuhinda (mis on õige kõik, kes tahaks osta miljonite eest mingit Pirita jõe orgu, kus saab vaid lehmi karjatada) aga see viimane lause on ju täielik kingitus! kitsendused muide on näiteks (LKS § 31) :
(2) Kui kaitse-eeskirjaga ei sätestata teisiti, on piiranguvööndis keelatud:
1) uue maaparandussüsteemi rajamine;
2) veekogude veetaseme ja kaldajoone muutmine ning uute veekogude rajamine;
3) maavara ja maa-ainese kaevandamine;
4) puhtpuistute kujundamine ja energiapuistute rajamine;
5) uuendusraie;
6) parkides ja arboreetumites puuvõrade või põõsaste kujundamine ja puittaimestiku raie ilma kaitseala valitseja nõusolekuta;
7) biotsiidi ja taimekaitsevahendi kasutamine;
8) ehitise, kaasa arvatud ajutise ehitise, püstitamine ning rahvuspargis ehitise väliskonstruktsioonide muutmine;
9) jahipidamine ja kalapüük;
10) sõidukiga, maastikusõidukiga või ujuvvahendiga sõitmine, välja arvatud liinirajatiste hooldamiseks vajalikeks töödeks ja maatulundusmaal metsamajandustöödeks või põllumajandustöödeks;
11) telkimine, lõkketegemine ja rahvaürituse korraldamine selleks ettevalmistamata ja kaitseala valitseja poolt tähistamata kohas;
12) roo varumine külmumata pinnasel.
mida sellest kõigest järeldada? esiteks seda, et villu reiljani nimi figureerib nii määruse koostajate kui selle elluviijate nimekirjas. teiseks seda, et reform on sama valelik nagu kõik ülejäänud: kui majandusminister atonen sellise prohmaka läbi lasi siis praegu teiste peale näpuga näidata ja mingit looduskaitseseaduse muutmise pläma ajada on lihtsalt demagoogia. või siis ei saa lugupeetud poliitikud ise mitte midagi aru, millele nad alla kirjutavad. igatahes on see kõik jokk.
Kommentaarid