Google Calendar

nii nii, mis meil siin siis on. poliitika - tsekk, turism - tsekk. nüüd siis midagi tehnikavaldkonnast. (järgmine ehk kultuur? kehakultuur, meibi:).
Nii nagu tädi tahtis reklaamis kohe pakikesest ühte asja välja võtta, tahtsin mina seda kohe teistega jagada, niipea kui olin 10 minni "testinud". jutt käib Googli kalendrist. väike disclaimer ka ette: ma oletan, et keskmise tehnokrati jaoks pole siin miskit uudisväärtust, seega järgnev on siiras isiklik entusiasm.
et kõik algusest peale ära rääkida, pean tunnistama, et samal ajal kui teised mõnusalt mune koksisid, igavlesin keskmisest suurema nohuga arvuti taga ja lugesin kõikvõimalikke uudiseid. õnneks ei pidand ma minema kaugemale, kui news.google.com :) et millegi huvitava otsa sattuda. tõele au andes, ma siiani pole lugenud rohkem kui selle artikli pealkirja, mis lühidalt andis teada, et uusim googlibeebi on justnimelt Google Calendar, mis nagu paljud teisedki googli saidid on endiselt beta versioonid. seda põnevam.
lühidalt öeldes, on Google teind valmis neti-outlooki kalendrile sarnaneva asja. kes viimati MS Outlooki on kasutanud, sellele tuleb asi kangesti tuttav ette ja ma kujutan ette kuidas netivennad ütlevad selle peale, et kah mul nüüd asi. ilmselt on neil õigus. so far. tõepoolest pole ju veebimärkmik suurem asi leiutis, (ei viitsind küll otsida, aga ma) olen suht kindel, et keegi on kuskil midagi taolist teinud; isegi Outlook Web Accessis, mis näeb välja nagu päris outlook aind, et internetibrauseriga loetav, on olemas nii kalender kui ka sheerimine millest ma tahan kohe rääkida ja lisaks veel kontaktid ja muid vidinaid, mida ilmselt keegi pole kunagi veel kasutanud.
niisiis, kus on point? point on selles, et järsku ma sain aru, kuidas hakkab välja nägema uus/tuleviku MS Office, millest "good old Bill" (kui tsiteerida ühte kohalikku õppejõudu), minuarust juba mõnda aega rääkinud on: veebipõhine. Tõenäoliselt aga hoopiski mitte pisipehme väljalaskena, kuna imho on MS liialt $$$põhine, et millegi nii radikaalsega välja tulla. Igatahes on GC kõik vajalikud omadused, et sellest tõeline hitt meisterdada:

1. kasutamiseks on vaja asju mis sul enivei olemas on (veebilehitseja)
2. see on tasuta, kui arvestada, et sul on nagunii juba internet
3. kasutamine on lihtne, keerulisi vidinaid pole
-------
Ja nagu sellest oleks veel vähe:
4. kuidas sulle meeldiks, kui olulised asjad iseenesest kalendrisse ilmuvad?
5. meeldetuletused. kas panna märkmik ukse peale, et see välja minnes pähe kukuks? ja nii palju aega, et kõigile asjadele mobiili meeldetuletus panna mul ei ole.

Minumeelest on vähe tuusamaid asju kui kalender, mis uuendab ennast ise ja annab õigel ajal teada, kui midagi toimub! Näiteks mulle meeldib Jaaguga käia õllekas ja hiina restoranis vahepeal. Kui Jaak oma kalendrit minuga sheerib, siis ma saan teada, et järgmine õlleka laks on neljapäeval ja selle oma kalendrisse tirida. kui Jaak otsustab neljapäeva asemel kolmapäeva kasuks, muutub see ka minu kalendris ja googl saadab mulle mobiilile teate parasjagu enne. Wicked! Ei mingit jura ega tüütut sünkroniseerimist. Ilmselt oli see ka outlooki kalendri idee, aga mis kasu on mul meeldetuletusest, mis ilmub siis kui mul arvutit käepärast pole või on välja lülitatud?
Idee, mida GC hästi on tabanud on aga filosoofilisemat laadi: kellele meist ei pakuks huvi kellegi teise tegemised? :) msn, orkut, rate, you name it. nüüd siis kalendrid. asja maasikas on muidugi selles, et lisaks meelelahutusele võib sellest ka päriselt kasu olla. Näiteks lisasin oma Google Calendari prantsuse puhkepäevade kalendri, mille sõbrad kuskil Apples olid valmis treinud. Võttis aega kolm hiireklõpsu ja 0.1sek Google (Calendar) Searchi... krt seda teab kui palju aega ma juba olin kulutanud, et neid ükshaaval outlooki tippida.
OK. üks jura oli ka. ei tahtnud mu Outlookist eksporditud appointmentse importida. Natuke otsimist groups.google.com foorumites ja tuli välja, et viga selles, et mul Euroopa kuupäevavorming, aga kalendri beta tunnistab hetkel ainult usa vorminguid. Natuke settinguid ja olidki kõik mu loengud ilusti kalendris. Mõnusate kohtumisteni!
ps. nagu näha, tahtsin esialgu seda postitada juba esmaspäeval, aga senitundmatutel põhjustel lubab ühika ühendus postitada vaid pealkirju :) Igatahes laekus nädala käigus ka üks link Paul Grahami kirjutisele, mis teeb sarnaseid järeldusi.

Kommentaarid

Populaarsed postitused