Korsika!

and now, something completely different.

Vastavalt prantsuse tavadele, kus puhkamine on sama tähtis kui töötaminegi, on ka üliõpilastele ette nähtud puhkus, seda eriti sobivalt lihavõtetega kokkusattuvalt. Tulenevalt asjaoludest, et magistriõppes on suurem rõhk nagunii iseseisval tööl, EDHEC on üks kalleimaid Grande's Ecole, ma ise MSc programmis ja ilmad Nizzas parajasti soojaks minemas on kooli poolt mõistlik üliõpilastele kosumiseks paar nädalat puhkust anda. Ehkki les vacances on hetkel alles poole peal ja suurem päevitamine alles läheb lahti, sai kaasvõitlejatega juba ammu ette planeeritud, et turism tuleb vaheajal käsile võtta. Pealegi oli plaan, et Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi Tehnoloogia ja innovatsiooni talituse peaspetsialist ajastab oma puhkuse samuti kohalike mscide lõõgastusperioodi alguseks. Sestap tuli midagi põnevat välja mõelda, sest kaua sa siin rannas ikka peesitad.
Mõeldud Mõeldud. Ja tehtud. Pühapäeval :) kell 6am üles :) ja enne kaheksat hiivaski MegaExpress Nizzast ankru et 29 sõlme tunnis Korsika või täpsemalt öeldes Bastia poole kihutada, koormaks käputäis turiste (tegelt vist ikka omajagu, ent kuna laev oli keskmise Tallinki suurune, siis ei pand nagu tähelegi, vast 1000 oli ära) seal hulgas neli baltlast (Sipsik, Daina, Mantas ja mina), mehhiklanna (Edith) ja opel astra. Mõistagi pole aprill veel turismihooaeg, sestap sai laevas ja ette rutates ka saarel täitsa lahedalt ringi kolada. Arvestades seda, et eelnevalt oli üliõpilastel olnud kord nädalas varajasim loeng algusega kell 9.30 olid kõik äärmiselt ärkvel, välja arvatud need kes magasid. Vähemalt niikaua, kuni tuli kõverate jalgadega Franceska ja kõik üles ajas. Laevasõidu kulminatsiooniks oleks kujunenud lameekraankuvaritelt "Lounges" (diivanitega restoran) näidatav Star Wars III, kui diivanid ei oleks olnud saali vales otsas. Igatahes rääkis Yoda üpris veenvalt prantsuse keeles, rääkimata Anakinist. Huumorit lisas see, et all jooksid turistisõbralikult inglisekeelsed subtiitrid.
Kogu trippi üksipulgi kirjeldama ei hakka, küll aga mõned põnevamad seigad.
Näiteks oli plaan suurem osa saarest läbi sõita (3 päevaga), et mitte öelda ring peale teha. Iseenesest täiesti tehtav, kuna terve saare pikkus põhjast lõunasse on vaid 180km. Selgus aga, et mööda rannikut autoga sõitmine on märksa rohkem fun kui esialgu paistis, eriti kui arvestada seda, et teed on samasugused nagu Norra keskmäestikus. Ega siis ilmaasjata ei kutsuta Korsika rallit "tuhande kurvi ralliks". Minu enda salaplaan oligi ühitada Korsika tripp ühe päevaga rallil aga logistiliselt ei tulnd ära seekord kuna praamid väljusid valel ajal ja rallifännide osakaal reisiseltskonnas oli pisut tagasihoidlik. Lõpuks õnnestus meil (autoga) läbi matkata whopping viiendik saarest (silma järgi) marsruudil Bastia-Calvi-Porto-Corte-Bastia.
Ujumine ei ole üldiselt mu lemmiktegevusi. Täpsemalt öeldes, ma arvan, et viimase viie suve jooksul pole ma kordagi ujumas käinud, kui veepargid välja arvata. Samas olid karmimad vennad Nizzas juba 1. aprillil esimest korda ujumas käinud, nii et liivasel Calvi lähedasel beachil peesitades ei tundunudki suplus nii ülemäära võimatuna. Ehkki reisiseltskonnas oli kaks natural born kala (Daina ja Sipsik) siis jäigi see kogu reisi ainsaks ujumiseks, sest igast muud asjad nagu lumi, kaljud, pilved ja tuul tulid vahele.
Jah, selles mõttes on aprillikuine Korsika vahva. Umbes iga 10km tagant tekkis tunne, et oled sattunud erinevasse riiki. Algul head teed nagu Prantsusmaal ikka, siis rand ja palmid nagu Tenerifel, mägiteed nagu Norras, lehmad ja sead kes kõnnivad üle tee nagu Gambias, siis kaljurannik nagu põhja-Prantsusmaal, lumised mäetipud nagu Šveitsis, männimets nagu Eestis, kuusemetsad nagu Soomes, päris lumi ja mägiojad nagu Rootsis jne. Corte's teisel õhtul telkides õnnestus kogeda selliseid tuuleiile, mida isegi kohalikud polnud mitu aastat näinud. Telgiga oli igatahes parajalt ekstreemne, õnneks pidas Massa kahene vapralt vastu, mida küll ei saa öelda Carrefourist ostetud kolmese kohta, mis hommikuks oleks sardiinias olnud, kui Mantas poleks kiva peale ladunud.
Sellest tulenevalt olid kolmandaks päevaks kõik üsna soodad, (välja)magamata või mõlemat, mistõttu peale rannas vedelemise ja Bastias kolamise muud välja ei tulnud. Bastia kohta tuleb lihtsalt vaadata pilte, aga ilmselt kui öelda, et linn on nii vaene, et isegi McDonaldsit pole sinna ehitatud, siis palju mööda ei pane. Turismiinfo punkt näiteks on treileris. Sellele vaatamata on kaks kirikut täiesti läikima löödud ja merekindluses kolamisega võib ka rahule jääda.
Vastupidiselt minekule sõitsime tagasi Mega Express Two-ga mis sõitis öö läbi Bastiast hoopiski Touloni ja mis vaatamata autode alumistele dekkidele paigutamisele loksus nagu vana põrguline. Õnneks polnud seekord lounges Franceskat ja vähegi normaalsed inimesed olid kõik pugenud oma kajutitesse, sestap olid diivanid täiesti vabalt saadaval. Ilmselt öölaevades magamine kotib kedagi ka vähem kui päevalaevades, seega kulusid väsimus ja magamiskotid marjaks ära. Teel Toulonist Nizzasse mis on ca tunni aja tee mööda kiirteed (ca 140km) peatusime veel korra Cannes' kus Sipsik polnud varem käinud ja kus Mantas sai 10 minutiga maksmata parkimise eest 11euri trahvi ja Antibesis, mis on piirkonna vingeim jahisadam.

Mõningad pildid reisist on üleval siin.

Kommentaarid

Populaarsed postitused